Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2011 18:31 - Кой ни нахлузи тази дивашка здравна система?
Автор: archivekp Категория: Политика   
Прочетен: 1201 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 27.02.2011 18:33


  Счупих си ръката. Дясната. Отидох за гъби, на стръмно място се подхлъзнах, влачих се, летях, приземих се и... Главата ми си оказа твърда, но ръката - не. Лошо я счупих, точно под китката.   Битов инцидент, незаслужаващ обществено внимание. Но оттук нататък попадаш в лапите на "здравеопазването", осигурено ни от "милия" капитализъм, а това си заслужава да бъде разказано! За лекарите дума лоша не мога да кажа! Най-професионално ме хванаха, наместиха каквото можаха, гипсираха ме и ме пратиха пак на рентген. Но след него започна да става странно - не че се изпокриха докторите, но някак... на никого не му се щеше да говори с мен. Та извикаха по телефона специалиста по неприятни разговори с пациенти.   "Господине - каза той, след като огледа снимката, - ръката ви не може да бъде оправена без операция. Ето тук трябва да се постави плака, тук - кост, тук..."   "Колко ще струва?" - попитах.   "За нашия труд не плащате нищо, но за плаката ще са ви необходими 1500 лв., за кост от трупен донор - още 350, но мога да взема и от вашия таз..."   "Дотук 1850. Има ли още?" - прекъснах го аз.   "Има още 350 лв., които администрацията ще се опита да ви изнуди да платите за избор на операционен екип. Никой от нас не одобрява това, но при това безпаричие управителите са принудени са хитруват, за да попълват бюджета."   "А ако ги нямам тия 2200 лв.?" - рекох. "Оставате с този гипс, след 30 дена го сваляме и оставате сакат за цял живот!"   Сакат за цял живот! Ако не платя! А ако нямам тия 2200 лв.! Хайде да са 1500, щото пари за избор на екип няма да дам и ще ги оставя да ми отворят нова рана, та да вземат костен материал от собствения ми таз. Ама аз ги нямам и тия 1500 лв.!   Сакат за цял живот! Благодаря, докторе! За безпощадната яснота ви благодаря!   Значи: аз 45 години съм си плащал най-добросъвестно здравните осигуровки, пълнил съм здравната каса, а накрая да остана сакат? Хайде на мен ми остават 20-ина години живот (ако е рекъл Господ), ами едно дете с бедни родители, значи ли, че няма да свири на пиано? А едно цигане с моето счупване му сваляме гипса и направо го пращаме на светофарите при стадиона да осребрява инвалидността си, та да пълни джобовете на някой нашенски Пичъм? Та нали аз... НИЕ ВСИЧКИ, два милиона пенсионери за по 40 години средно, по 12 месеца в годината сме плащали по 1.4% лични вноски общо заболяване (по 7 лева, да речем) и 2.4% за здравно-осигурителната каса (нека са 13 лв.). Нали сме плащали, за да няма такива инвалиди?! Ами трите милиона в трудоспособна възраст, нали и те плащат същите тези пари всеки месец? Тогава? Какво е това идиотско здравеопазване, каква е тази малоумна фискална политика, обричащи ни на сакатлък? Извършващи геноцид над 70% от българите!   Кой ни го докара това? Кой ни вкара в тоя дивашки, отдавна несъществуващ другаде капитализъм?   Кой ни нахлузи тая ирационална, антихуманна здравна система?   Кой ограби здравната каса първия път, още в "зората на демокрацията"?   Кой я обра отново в "зрелите години на Великата криминална революция?   Ако някой се наеме да отговори на тези въпроси, ще го помоля да не използва "международното положение" и "обективните трудности по контрола на грабежа" като обосновка. Искаме, НИЕ ВСИЧКИ, унижените и оскърбените, разорените и маргинализираните на България, искаме поименно да знаем кой съсипа страната ни!   Макар че ги знаем! И партиите, и "елитите" им, и "нелегалните им милионери". Но е нужна Стена на срама, за да знаят младите и бъдните на кого да "благодарят".   ...Намерих парите, от приятели ги събрах и в  "Пирогов" ме оперираха, без да плащам данък "избор на екип" и без "костен материал". Е, платих още около 30 лв. за легло и храна, ама то колко е... Няма да съм сакат, имаме прекрасни доктори, имам верни приятели и това ме успокоява. Но вътре в мен крещи болката. Крещи: "Този път е грешен! Грешен е! Той не води до храм, защото е постлан с парични знаци! Защото в храма на човешкото здраве са се настанили търговците! Те ти казват усмихнато: "Плащай или мри!" И ти им плащаш... Защото няма кой да ги изгони!"   А може! По-иначеможе! Доказано е! Живяли сме го...
Проф. Чавдар Кръстев
  Авторът е професор по актьорско майсторство и режисура, член е на НК на ПП "Българската левица"

Уеб сайт : http://archivek-p.org





Гласувай:
3



1. анонимен - Лошо, брате Чавдаре.
27.02.2011 18:40
Ама 10 години защо ги пропиляхме, та сега друг да ни е виновен, а ?
цитирай
Търсене

Архив